2016-04-30

Årets första riktiga vårdag


Aprils sista dag bjöd på ett underbart väder.

15 grader varmt och jag har hållit till i och utanför växthuset hela dan. Ville nästan inte ens avbryta och går in för att få något i magen.


Sockerärtor och krasse har planterats ut i landet.


Det är lite tidigt tror jag att sätta ut betor och palsternacka på friland nu, men det kliar i fingrarna när solen skiner och det är varmt och skönt.

Jag väntar med det tills mitten av maj.

Tomaterna har fått sin rätta plats i växthuset och då gett plats på bänken åt andra växter som än inte satts ut. Fortfarande omvirade av bubbelplast och fiberduk ska dom nog klara sig bra. Även busk-tomaterna får stå där ett tag, men dom ska sen ner i hinkar dom också och stå uppe på bänken. Men där är det just nu fullt med andra växter som trängs om utrymmet.

Har för-sått lite växter inne i min växthylla under växtlampor som jag tror ska bli klara att sättas ut om ca 3-4 veckor. Jag klipper namnskyltar av plastlock från glass-lådor mm, det funkar bra.


Isbergssallat, pumpa och citrongräs

Rosenböna






Romansallat









Två olika sorters luktärt






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar