2016-04-28

Odlingstunnel beställd


 Odlingstunnel Dancover





Ja nu har jag beställt en odlingstunnel med måtten : h=2m, b=3m och l=6m.
Den ska bli rolig att montera ihop och börja planera bäddar. Markbäddar utmed långsidorna som ska täck-odlas med början så fort den är uppmonterad.

Roligt ska det bli att få testa att odla med mer framförhållning. Att få börja så tidigare och även kunna skörda senare på hösten.

Tidigare år har jag enbart sått sallat, lök, dill, persilja, salladslök, vitlök, sockerärtor på friland och i kallväxthuset har tomat och gurka växt. Det är inte isolerat och det blåser ibland rakt igenom. Men det kan blir riktigt varmt inne i det på sommaren ibland. Men i år har jag för-sått och dragit upp en mängd olika grönsaker som jag inte odlat tidigare (se tidigare inlägg). Vi får se hur det går.
Har redan sett att vissa  jag sått för tidigt och andra vill inte riktigt växa som jag vill. Men flertalet ska nog klara sig. 
Sen får vi se hur det artar sig när dom kommer ut i landen.

priset var överkomligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar