2016-05-10

Det ska bli svalare väder

Det ska bli svalare väder i slutet av veckan och på lördag säger SMHI att det inte kommer bli mer än 8 grader och regn....Brrrr!! Svårt att tänka sig när de varit högsommarvärme i snart en vecka.

Det blir nu till att täcka allt som planterats ut på frilanden, det är ingen frostvarning än men det är lika bra att vara förberedd.

Men tänk så underbara dagar det varit och man längtar verkligen ut nu när man sitter på sitt kontor med bordsfläkten igång och bara vill komma hem och köra fingrarna i jorden.
Vardagar hinner jag inte med så mycket i trädgården när jag kommer hem från arbetet, mer än vattna och titta till plantorna. Dessutom har jag två dagar i veckan även träningspass efter jobbet (jag är instruktör). Men det funkar...

Nu har jag också fått hem odlingstunneln jag beställt, så det blir att kolla instruktioner och kanske få upp den i helgen.
Men på lördag är det även skytte som gäller. Jag har blivit kallad till övningsskytte som ingår i min jägarexamen och det får man inte missa. Ibland kör det ihop sig

Jag återkommer med uppsättningen av odlingstunneln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar