2016-08-08

Skördemånad

Augusti månad och några veckor kvar av semestern. Det har hänt mycket den här sommaren: odlingen, ny kattunge och loppis på gården. Ja vi ha inte legat på latsidan.
Sommaren har bjudit på mycket fint väder med sol och bad. Grillat vid vår udde och njutit i vår trädgård.

Vi har även hunnit med att plocka blåbär, krusbär och svarta vinbär. Det är inte klokt vad det här sommaren har levererat och det är bara att ta för sig.

Vår kattunge som heter Pablo hänger med mig ute i odlingarna och är väldigt leksugen hela tiden. Springer bland plantor i landen och växthusen och är så gullig.



I landen, växthuset och odlingstunneln har det växt som bara den och det är tur att jag täckodlar, annars hade jag fått vattna varje dag. Nu har det räckt med en gång i veckan rejält. Bevattningen som jag har i odlingstunneln och som jag skrivit om i tidigare inlägg har fungerar så bra. Den har besparat mig mycket tid som jag annars hade behöva lagt på att vattna där.

Här kommer lite bilder hur det ser ut i Augusti.

Pelargonerna som jag tidigare haft på balkongen har nu fått flytta ut i rabatten.

Vattenspridaren har vi blivit tvungna att bygga upp eftersom alla blast blivit så hög. 

I spaljén växer krasse och sockerärtor. Inte så bra då krassen tog över helt.

Smultronen plockar jag av varje dag.




Två gurkplantor har flyttats till tunneln och trivs gudomligt.



Sallad har jag gett bort i massor, ändå finns det mycket kvar för oss att äta

Bursktomater

Pallkragarna med kryddor

Krassen börjar växa ut på gräsmattan

De första röda tomaterna i växthuset

Bevattning i odlingstunneln

Pumpa och squash

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar