2016-05-01

Allt blir inte som man tänkt sig

Den 10 april för-sådde jag trädgårdsportulak i pluggbox och satt inne under växtlampan.

Nu vet jag inte vad det vad som gick fel, men som ni ser på bilden så gick det inte så bra.






Gör om gör rätt.... Jag får testa igen men då inte i pluggbox utan jag bredsår den i ett brätte istället, tror jag....

Det är inte kul när det blir så, men är ändå tjusningen med att odla. Man testar och testar, gör om på annat sätt och utvärderar och flertalet av alla sådder blir faktiskt riktigt bra.


---------------------------------------
Skickade en fråga till Skillnadens trädgård om min odling av trädgårdsportulak.
Fick svaret nedan som jag nu ska testa.

" Tråkigt att du misslyckats med portulak. Försök igen! Den är mycket känslig då den grott. Plantorna är extremt små och tunna och dukar till exempel under om det är för fuktigt, vilket det lätt kan bli i plugg-boxarna inomhus. Bredsådd i ask med bara lite jord kan nog gå bättre.

 Lycka till! "


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar