2016-05-25

Odlingstunnel Del2 - pallkragar och markduk

Nu har det börjat likna något, eller hur?

När jag idag kom hem efter mitt träningspass, bytte jag om och gick ut i trädgården för att fixa lite i odlingstunneln. Man får göra lite då och då när tid finns. Vill helst att allt ska vara klart direkt, men så funkar det inte när man jobbar heltid + extrajobb ngr kvällar i veckan.

Janne hade tagit hem flera pallkragar och jag ordnade så att det nu är papp under och som ni ser markduk i mitten.
Vet än inte om jag ska ha grus eller bark i mittgången, det får bli ett senare beslut.

Ivrig som jag är att få det klart, hade jag tänkt att även börja fylla pallkragarna med organiskt material ikväll, men orken tog slut.... 

Kom på när jag kom in att jag inte hade tagit några kort alls utan bara jobbat på. Så jag hoppade i stövlarna igen, tog med systemkameran (som jag erkänner att jag är dålig på att komma ihåg att använda) och började fota.
  
De flesta av bilderna jag tagit tidigare här på bloggen är från min mobilkamera. Va kul det va...hade helt glömt bort det, nu ska det bli ändring....... 
Gick loss och plåtade lite av varje i trädgården. Det är kul att se förändringen under sommaren och dom bilder jag tog ikväll ligger under Foto.

Temperaturen ikväll var inte skön, regn och mulet och temperaturen  ca 11 grader. 
Ja det är Svensk försommar....men det växer i landen och jag är nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar