2016-05-05

Chansat att plantera ut på friland

Idag har solen värmt oss alla hela dagen, över 30 grader i växthuset och dörren har fått stå öppen hela dan.
Planterade ut för-sådda betor som jag tidigare omplanterat i papperskrukor och som sen fått stått i pallkrage utomhus med skydd över några dagar.


Rödbeta, polkabeta och palsternacka har nu satts i jorden. Smidigt att sätta ut dom när dom för-såtts eftersom det inte behöver gallras senare.

Ja solen sken och det gick inte att sluta var ute så jag sådde även dill och persilja. Men det blåste så jag hade problem att få fiberduken att ligga rätt.


Vitkålen fick även en andra omplantering idag. Likaså sådde jag oregano och gräslök i krukor i växthuset som jag sen ska sätta ut i kryddlandet.

Min energi har smittat av sig på alla här på gården och min sambo har börjat bygga på ett litet hus som vi ska ha som förråd vid vår grillplats (Udden) vid vattnet. Vi har pratat om att det vore praktiskt att ha någonstans där vi kan ha kvar dynor, metspön och grillgrejer. Nu kommer vi att kunna ha det...
Än är huset inte färdigt som ni ser, men med den energin han har kommer det inte ta lång tid innan det står klart. Då blir det invigning på "Udden" med nya förrådet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar