2016-10-02

Söndag i oktober

Vilken tur man har som även har Söndagen att arbeta på.
Började dagen med att stifta fast mark-duken som jag har under pallkragarna på sidorna, så att det är lättare att köra med grästrimmern runt dom. Det blev riktigt bra.


Janne körde sen med kompostkvarnen alla torra grenar som ramlat ner, spillet la vi den mellan pallkragarna.

Jag målade det sista som jag inte hunnit igår och grävde sen upp och flyttade rabarbern, som jag inte ville ha kvar i perennrabatten.
Har flyttat den några gånger tidigare (inte i år), men nu ska den få var ifred och växa tills sig. Bottnade med hästdynga och riktigt fin jord, så nu måste den bara trivas (hopps jag).
Vi hämtade sen en ensilagebal som jag ska ha till det nya landet att täcka med, tyvärr så har jag ännu ej tillräckligt med tidningar att täcka med innan. Men det får bli pö om pö.

Gjorde sen iordning för vinterodlingen i odlingstunnel. Har fått el-rör av en kompis som jag nu har satt över fyra pallkragar  tunneln och som jag sen ska täcka in med bubbelplast el dyl. och sen testa att odla långt in i vintern. Det ska bli spännande.

Väl inne så testade jag ett recept på rabarberchutney jag tidigare använt och som är riktigt gott. Men nu ville jag testa med äpple istället. Vilken hit!!!! Toppengott, det kommer jag att göra istället för att koka äppelmos, som vi inte äter så ofta. Men äppelchutney....Whow så gott. Lägger ut receptet under Recept här på min sida .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar