2017-01-05

Nördigt kanske....

Ja vem vet...man är nog lite nördig, men i höstas så samlade jag in frökapslar från sommarblommor som jag ville så även i år.
Det var från Zinnea, Verbena och Atlasblomma (tror jag).

Dom hade nu torkat ordentligt så det var läge att sätta sig ner och klämma och knåda, för att få ut dom små fröna.

Väldigt tidsödande med tillfredsställande, då känslan av att det var mina blommar från i somras jag nu fick frön från.

Ser ut som skräp och man får passa sig från att hosta eller nysa.


Fröna är små och lätta.
Nu ska jag testa att så dom i små brätten som jag sätter i en plastback med uppborrade hål.
Dom ska sås nu i jan/feb och ska sen stå utomhus och när dom känner för att gro och börja växa så är det sen dags för mig att plantera om dom.

Spännande eftersom jag aldrig planterar på det här viset tidigare.
Det är Sara på Skillnadens trädgård som inspirerat mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar