2017-01-05

Sådd i januari

Nu har så-ivern satt fart i kroppen igen och det är så spännande.
Jag har gått igenom och sorterat fröpåsar i små låder märkta med namnet på månaden och även gjort en översikt i Excel av vad jag har för påsar hemma, när dom ska sås mm mm.
Nedan syns en del av biblioteket, som innehåller många bra sökbara funktioner när man ska så och vart.

En liten del av vad mitt frö-bibliotek innehåller för 2017.

Jag har startat år 2017 med att så chili, paprika, cockatiltomat  och sparris. Kanske det är för tidigt, vem vet men jag har extra belysning, värmematta och det är VÄLDIGT svalt inomhus hos oss, så  växter lär väl trivas, även om jag fryser ibland. Men jag får väl klä på mig, bara växterna trivs och växer.
Chili, Paprika (från egna frön) och Cocktailtomat som vi köpt i höstas och som  jag tog frön från. Purjolök i det stora tråget.



Sparris är sått i pluggbox och jag hoppas att det inte är för tidigt....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar