2017-03-29

Flytt av plantor till tunneln

Idag när jag kom hem från jobbet började jag direkt att bära ut plantor som står för varmt inne.
Tagetes som jag bredsått ska omplanteras i helgen i papperskrukor och sparrisen blir bara lång och inte så yvig som man kan se på andra odlares blogginlägg.

Bubba och bära ut plantor till växthuset och odlingstunneln  är så kul för då är det äntligen vår!!!!

sparris, purjolök och tagetes
 Jag flyttade även ut purjolöken som växer i en pluggbox. Har inte haft någon tur med just purjolöken innan som jag sådde i februari. Den såg så fin ut där den stod i sitt tråg där jag bredsått den, men efter omplanteringen hände något och dom torkade och dog.
Snabbt sådde jag ny och det är den som nu fått flytta ut i tunneln.

Nu börjar jag planera för helgens sådder och som ni ser som kommer jag inte att ligga på latsidan. Men nu  kommer jag att så allt ute i växthuset och sen får dom stå kvar där med fiberduk över.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar