2017-03-31

Minusgrader

Natten efter jag flyttat ut plantorna i odlingstunnel blev det -6 grader. Vilken otur och hur dum får man bli!!! Hoppas jag lärt mig något.

Sparrisen och purjolöken har klarat sig bra och får stå kvar med fiberduk och bubbelplast som skydd, men tagetesen gick det åt pipan med, hälften frös.

Jag bar in dom och nu står dom på samma ställe som innan dom blev utflyttade, om jag hade låtit bli att flytta ut dom!

Mer än hälften av de så fina Tagetes-plantorna frös i tunneln.


För två av sorterna är fröna slut, kanske köper nya och sår om igen det är ju inte försent än. Men om jag tänker efter så kommer det bli väldigt mycket av andra blommor jag sått.
Jag kanske måste börja tänka efter lite nu........men det är ju så kul att så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar