2017-07-08

Bevattning med petflaskor

I hörnlandet som vi döpt det till och som även det är täckodlat, växer squash, pumpa, västeråsgurka och en mängd olika bönor.
För två år sen när jag hade västeråsgurka i landet så växte dom helt enormt och spred ut sig över hela landet. Nu vet inte jag om jag är lite för ivrig och inte har tid att vänta, så kan det va.....men dom ser så små och klena ut. Kan det vara så att dom vill ha mer vatten, även fast det är väldigt fuktigt under ensilagen som jag har täckt med.

Bilden är från hörnlandet när vi nyss planterat ut allt och satt upp pinnar och stag för bönorna att klättra i

Inne i växthuset har jag petflaskor som stödbevattning för slanggurkan och jag kom på att det kunde jag ju även sätt i för plantorna ute. Sagt och gjort börja leta petflaskor och hittade det antalet jag behövde. Fyllde dom med vatten och tröck ner.

Squash

Västeråsgurka

I vissa flaskor blandade jag i lakvatten från bokashin, bara för att koll om dom plantorna växer mera än dom andra. Ett lite experiment alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar