2016-05-30

Värmen tillbaka och det behövs vattnas.

Innan jag åkte till jobbet i morse så såg jag på väderappen att det värmen är tillbaka. Jag öppnade i växthus och tunnel så det inte skulle bli för varmt.
När jag sen kom hem efter mitt extrajobb lite senare, så gick jag direkt ut och vattnade tomater och växterna i tunneln.
Gick sen runt och skördade de första rädisor, dom ska vi tillsammans med lökblast göra en god sallad av till kvällsmaten.
Gjorde sen en bilduppdatering av hur landen och odlingen ser ut just nu. Det är kul att senare gå tillbaka och titta hur det tog sig.

Här skördade jag dom första rädisorna idag. Här växer även sallat LittleGem.

Kålen verkar trivas bra efter allt regn som kom förra veckan

Squashen planterades ut i  helgen, skulle det bli frost och jag inte hinner täcka, har jag fler i reserv. 

Landet bakom växthuset. Här är det mesta av lök och morot sått. Även rädisa, purjolök, sockerärtor och blommor...än så länge

Luktärterna jag planterade ut i helgen har klarat nätterna bra. Det är två olika sorter och jag har satt dom varannan, ska bli kul att se när det blommar.

I landet framför växthuset växer rödbeta, polkabeta, mer lök, dill, persilja och blommor. Vissa delar av landet liksom det andra väntar på sådd eller utplantering av växter som försåtts.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar