2016-06-09

Bevattning av tunnelväxthuset

Idag fick jag mitt bevattningssystem som jag skickat efter från GjordNära. Lite klurigt innan jag fick alla delar på plats om vågade klippa i slangen som var med. Men så bra det blev, jag är jättenöjd. Nu slipper jag bära och kånka vattenkannor hela tiden.
Än finns det inte så mycket utplanterat men det kommer, jag lovar.....

I pallkragarna som det är markduk över ska det planteras kålrot, vitkål mm i. Dom plantorna står ute just nu under syrenbusken i halvskugga och ska snart få komma in.

Det ser tomt ut i tunneln just nu, men rödbeta och polkabeta i två av kragarna längst upp till vänster.

Rakt fram växer isbergssallat och romansallat. Längs upp från höger i krage nr.1 savojkål, rotselleri och trädgårdsporlak.  Nr.2 aubergine och chili. Nr.3 paprika och aubergine, här ska jag också plantera något mer. Nr.4 majrova och paprika.
I kragen som inte syns i bild växer citrongräs, gräslök, orientalisk oregano och basilika.

Det står även tre tomathinkar med busktomater i tunneln.


Bevattningssystemet med sprinklers ger en härlig vattendimma i tunneln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar