2016-06-08

Sallad från egen odling

Nu har vi i flera dagar ätit grönt från vår trädgård.

Tänk att ha att kunna gå ut och plocka det man vill äta varje dag, det är livskvalité.
Mer ekologiskt kan det inte blir.

När jag kom hem efter träningen ikväll gick jag ut i trädgården och vattnade och kollade att  allt mådde bra.
Jag hade kolla på SMHI och det skulle bara bli max 16 grader idag, så jag öppnade inte dörrarna till växthus och tunnel innan jag åkte till jobbet i morse. Det brukar i växthus och tunnel bli ca 3-4 grader varmare, så det skulle gå bra.
Tänkte på det under dagen eftersom jag inte arbetar  på samma ort som vi bor. Men det gick bra och allt mådde prima.
De små sådderna som står under syrenbusken behövdes givetvis få vatten eftersom de har såtts i små tråg.

Janne satt på gräsklipparen och körde för fullt, det gjorde han igår också och då passade jag på att kratta ihop gräsklippet. Det är en väldigt stor tomt och det tar flera dagar innan allt är färdigklippt. Gräsklippet ska jag lägga ut i pallkragarna i tunneln i helgen.

Plockade in sallat, lökblast, rädisor och rödbetsblast som vi skulle ha tills med kvällsmaten. Men broccolin på landet är inte färdig än, så det blev den köpta varianten.

Vi arbetar heltid bägge två, så man hinner inte så mycket som man skulle vilja. Men ikväll blev det i alla fall frukostkorv med fullkornsbröd och egen sallad ....så gott. Ja vi tog en öl till också...

Rädisa, rödbetsblast. sallat "LittleGem" och lökblast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar