2016-06-19

Sommarmat

Idag har det varit fint väder hela dan och jag har börjat att montera två pallkragar i tunneln som jag ska plantera den planerade höstsådden i. Två pallkragar hög och jag mosade i massor av ensilage och vattnade. Det sjunker otroligt mycket när man vattnar och stampar ner det. Se täckte jag det hela med kartong som jag också vattnade. Däröver ska sen den köpta jorden läggas. Genom att göra så här så behöver jag inte köpa så mycket jord, som är dyrt och det organiska materialet kommer nästa år att ha förvandlats till jord (pallkragarna har markkontakt och är fulla med feta och fina maskar), fiffigt va?

Dagens lunch idag var det vi verkligen tycker är sommarmat: matjessill, gräddfil, färskpotatis (ej egen än). Vår egen gräslök, lökblast och goda mjälla sallad....mums!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar