2017-02-15

Solen börjat värma

Igår var det en helt otroligt underbar dag.
Efter att ha tagit min dagliga promenad, så gick jag ut i tunneln.
Började där att kratta ut alla löv som jag i höstas la i alla pallkragar,  men märker nu att dom håller kvar kylan och nu vill jag att jorden ska börja tina istället.

Det var 12,6 grader inne i tunneln och 1 grad i jorden. När jag krattat färdigt och städat undan gammalt skräp så var jag tvungen att hämta en stol och sätta mig i solen ett tag. Omsvept med en skön pläd och sällskap av Silla vår gammelkatta, blev jag kvar ute i flera timmar.
....innan städningen såg det inte så kul ut...




....efter städningen så blev det ok.

 När jag sen till slut gick in så var det dags att så lite frön. Jag fick en försändelse från Impecta igår (det är alltid lika kul varje gång), men jag glömmer alltid något märker jag när jag öppnar paketet. Den här gången var det timjan och salvia.
Nu måste jag ändå till Granngården och köpa mer jord och dom har kanske startat med fröförsäljningen så jag kan komplettera.


Sådde Gojibär, Rondellpetunia och Rödkål., resten tar jag i mars + en mängd andra frön som finns hemma redan.
Gojibär ska bli spännande att se hur den tar sig. Plantan ska krukodlas och jag tänkte ha den antingen ute på balkongen eller i växthuset. Sen ska den övervintras inne.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar