2017-04-02

Ny odlingstunnel beställd

Igår 1 april så beställde jag äntligen en ny odlingstunnel.
Vi har pratat om det länge och den jag har nu har varit bra att starta med för att se hur det gick och om jag fick mersmak på att odla.
Det måste jag ju bara erkänna att min odlingslust har ökat markant.

Vi har beställt en som är 3x8m från Averto


Den kommer att stå på samma plats som den nuvarande eftersom jag kommer att behålla odlingsbäddarna som dom är.

Fördelen är att den är kraftigare och tätare. Det är också mer stabil med riktig dörr och ventilationsfönster som man kan öppna utan att behöva ha själva dörren öppen. Praktiskt så inga djur kan gå in om man vill ha det öppet nattetid på sommaren.

Materialet håller värmen bättre och kondensen rinner ner längs väggarna istället för som nu droppa från taket, vilket har en kylande effekt.

Jag ska kolla om man kan sätta nät i vädringsfönstret, vore väldigt praktiskt för ev skadedjur som kommer flygandes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar