2017-05-17

Omplanteringar i massor

Planterade i helgen om min purjolök som jag tidigare hade sått i pluggbox. Den har i flera veckor stått ute i växthuset och frostnätter varit övertäckt med fiberduk.
Nu var det dags att den skulle få lite mer utrymme och ny jord.


Den blev nu planterad en och en i ett stort plantbrätte och får stå där tills det är dags att plantera ut den på landet.

Atlasblomma m.fl
 Alla försådda sommarblommor blev också omplanterade och nu är det fullt igen i växthuset. Vilken plats dom tar!!
Nu längtar jag efter varmare väder så dom kan flyttas ut och få fortsätta växa, innan jag planterar dom på platsen dom ska vara på.


I gångarna mellan odlingsbäddarna i stora landet, hade ogräs börjat växa sig fram. Trots tidningarna vi förra sommaren bottnade landet med.

Nu grundade jag med markduk och har lagt gammalt hö ovanpå, som säker är över 30 år gammalt och liknar mer halm. Men det kommer nog att funka.
Vår gammelkatt Zilla gillade verkligen att ligga i det varma och sköna höet. Hon är så mysig och gör mig alltid sällskap när jag är jobbar i trädgården.


Sen blev det lite tid över och då planterade jag lite olika bönor och ärtor. Tänker samplanera dom med andra grönsaker för att få lite höjd i landet. Sen är det ju gott också....

Isbergssallat, atlasblomma och vit sommarslöja

 Jag hann även med att så lite till.... bl.a. isbergssallat och några sommarblommor . Vit sommarslöja och en låg atlasblomma, som på fröpåsen har helt underbart vacker röd färg. Hoppas det blir något.

Sådde även blomsterlin, slingerkrasse och sockerärter i landet bakom växthuset.

Ja det va en del av vad jag hann med i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar