2018-01-30

Snö och tö..

Den 20 januari vintersådde jag flera olika sorters sommarblommor i små platstlådor. 

Dokumentera noga i min kalender vilka sorter det var och bar sen ut allt till tunneln.  
EF betyder "Egna Frön" i kalendern. Det är frön som jag sparat från fröställningar i höstas och jag vill inte blanda ihop dom med köpta. Bara för att se vilken grobarhet det är i dom.


Det va kallt ute då och hade snöat mycket några dagar, så snön var mjuk och porös att lägga över allt, precis som det ska va..
Jag va så nöjd och tänkte att det här blir toppen!!




MEN, sen blev det plusgrader och all snön har nu smält ner och nu får jag verkligen hoppas att det inte blir så att de små fröna kommer att dö om det sen blir kallare igen. Bilderna ovan visar hur det såg ut INNAN snön försvann...
Men när jag tänker efter så är det ju så ute i naturen också. Det snöar och smälter om vart annat i landen och de självsådda fröna gror och börjar växa ändå.
Jag tror inte att det är någon fara så länge dom inte gror och börjar växa. Då måste jag kolla på temperaturen och i värsta fall kanske ta in dom så dom inte fryser sönder.
Nu håller vi tummarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar