2019-05-28

Chili och många plantor utplanterade

I helgen var det mulet och regn, men det hindrade inte mig från att vara ute i trädgården och plantera.

Chilin har nu planterats i nya odlingstunneln tillsammans med tomater.
Bevattningsslang har dragits från ena bädden till mittenbädden och en fuktslang har lagts ut mellan chiliplantorna.
Jag trodde först att pumpen inte skulle orka med att pumpa ut till två bäddar, men det gjorde den. Så nu sköts all bevattning i bäddarna av solcellsbevattning.

Tomatplantorna som stod i lådor över landet har fått flytta utomhus. Dom står nu under en bänk så att dom inte blir dränkta av regnet, eftersom krukorna står i tråg utan hål i botten.

Hade inte gräsklipp så det räckte till hela bädden, men får lägga på nästa gång gräsklipparen kommer fram.


Planterade även ute bondbönor och sockerärtor i pallkragar.

Det växer och frodas här i pallkragelandet och det är så mysigt att där ta en paus ibland på "däcket"  som J-O byggde bredvid nya tunneln och blicka ut över grönskan.



Jag tillverkade ett stöd för sockerärtorna i en pallkrage av det störar som i fjol användes till luktärtorna.
Det blev riktigt bra tycker jag och ser så där vilt och tokigt ut. Jag gillar den känslan i landen och vill inte att det ska vara rakt och perfekt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar